Page 161 - KongresKultury2016v2
P. 161
Spodziewany rezultat Stworzenie stałego programu kultural-
nego i edukacyjnego nastawionego na edukację dorosłych (audience
development).
uwagi W obecnej sytuacji bardziej realne jest stworzenie takiej gru-
py przy instytucjach kulturalnych i artystycznych, zwracających się do
dorosłych (rodziców i pedagogów).
Problem W propozycjach artystycznych prezentowanych dzieciom
nie porusza się trudnych tematów, z którymi dzieci muszą się mie-
rzyć.
Rekomendacje Rodzice i nauczyciele powinni mieć możliwość ko-
rzystania z narzędzi do oceny jakości propozycji artystycznych, a in-
stytucje współpracujące z dzieckiem i rodziną doceniać takie tema-
ty. Nauczyciele nie powinni się bać podejmować z dziećmi trudnych
tematów.
Spodziewany rezultat Omawianie bezpiecznym językiem sztuki
tematów ważnych dla młodzieży.
uwagi Do zmiany obecnej sytuacji potrzeba czasu i permanentnej
edukacji.
Problem Nauczyciele nie znają oferty kulturalnej dla młodzieży.
Rekomendacja Nauczyciele i młodzież powinni wspólnie wybierać
propozycje teatralne, a potem je wspólnie oglądać. Powinni również
uczestniczyć w premierach pedagogicznych.
3.3. Kultura dzieci i młodzieży 161
Dziecko – współczesny odbiorca kultury