Page 161 - KongresKultury2016v2
P. 161

Spodziewany rezultat Stworzenie stałego programu kultural-
nego i edukacyjnego nastawionego na edukację dorosłych (audience
development).
uwagi  W obecnej sytuacji bardziej realne jest stworzenie takiej gru-
py przy instytucjach kulturalnych i artystycznych, zwracających się do
dorosłych (rodziców i pedagogów).

Problem  W propozycjach artystycznych prezentowanych dzieciom
nie porusza się trudnych tematów, z którymi dzieci muszą się mie-
rzyć.
Rekomendacje  Rodzice i nauczyciele powinni mieć możliwość ko-
rzystania z narzędzi do oceny jakości propozycji artystycznych, a in-
stytucje współpracujące z dzieckiem i rodziną doceniać takie tema-
ty. Nauczyciele nie powinni się bać podejmować z dziećmi trudnych
tematów.
Spodziewany rezultat  Omawianie bezpiecznym językiem sztuki
tematów ważnych dla młodzieży.
uwagi  Do zmiany obecnej sytuacji potrzeba czasu i permanentnej
edukacji.

Problem  Nauczyciele nie znają oferty kulturalnej dla młodzieży.
Rekomendacja  Nauczyciele i młodzież powinni wspólnie wybierać
propozycje teatralne, a potem je wspólnie oglądać. Powinni również
uczestniczyć w premierach pedagogicznych.

3.3. Kultura dzieci i młodzieży         161
Dziecko – współczesny odbiorca kultury
   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166