Page 160 - KongresKultury2016v2
P. 160
3.3. Kultura dzieci i młodzieży
temat stolika
Dziecko – współczesny odbiorca kultury
Prowadzący: Arkadiusz Klucznik
Zaproszeni goście: Małgorzata Langier, Katarzyna Lubas, Monika Szela
▶ Posłuchaj zapisu debaty
Rekomendacje ogólne
1. Należy konsultować ofertę kulturalną z jej odbiorcą.
2. Zalecamy odkrywanie nowych sposobów promocji i sprzedaży
„produktu” kulturalnego, teatralnego.
3. Należy mówić językiem odbiorcy o tematach, które go dotyczą.
4. Wprowadzanie młodego widza w świat sztuki będzie efektywniej-
sze, jeśli będzie odbywać się przez zabawę.
5. Oferta kulturalna powinna być dostosowana do zainteresowań od-
biorcy i z nim współtworzona.
6. Produkt kulturalny należy tworzyć i promować, wykorzystując do
tego różne media.
Problem Trudno dotrzeć do osób decydujących o tematach i pro-
blemach spektakli, które są prezentowane dzieciom.
Rekomendacja Trzeba prowadzić działania informacyjne i eduka-
cyjne dla rodziców i pedagogów.
160 Dziecko – współczesny odbiorca kultury