Page 160 - KongresKultury2016v2
P. 160

3.3. Kultura dzieci i młodzieży

temat stolika
Dziecko – współczesny odbiorca kultury

Prowadzący: Arkadiusz Klucznik
Zaproszeni goście: Małgorzata Langier, Katarzyna Lubas, Monika Szela

▶  Posłuchaj zapisu debaty

Rekomendacje ogólne
1.	 Należy konsultować ofertę kulturalną z jej odbiorcą.
2.	 Zalecamy odkrywanie nowych sposobów promocji i sprzedaży

   „produktu” kulturalnego, teatralnego.
3.	 Należy mówić językiem odbiorcy o tematach, które go dotyczą.
4.	 Wprowadzanie młodego widza w świat sztuki będzie efektywniej-

   sze, jeśli będzie odbywać się przez zabawę.
5.	 Oferta kulturalna powinna być dostosowana do zainteresowań od-

   biorcy i z nim współtworzona.
6.	 Produkt kulturalny należy tworzyć i promować, wykorzystując do

   tego różne media.

Problem  Trudno dotrzeć do osób decydujących o tematach i pro-
blemach spektakli, które są prezentowane dzieciom.

Rekomendacja  Trzeba prowadzić działania informacyjne i eduka-
cyjne dla rodziców i pedagogów.

160  Dziecko – współczesny odbiorca kultury
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165