Monika Pasiecznik – krytyczka muzyczna i kuratorka, felietonistka „Odry”. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikuje w fachowych czasopismach muzycznych („Glissando”, “Dissonanze”, „Neue Zeitschrift für Musik”, „MusikTexte”, “Positionen”, „World New Music Magazine”) i ogólnoartystycznych (“NN6T”, “Dwutygodnik”, “Didaskalia”, “Kunst”). Autorka książki „Rytuał superformuły” o Karlheinzu Stockhausenie (Krytyka Polityczna 2011) oraz współautorka (wraz z Tomaszem Biernackim) zbioru esejów o współczesnych operach „Po zmierzchu” (Krytyka Polityczna 2012). Tłumaczka książki Harry’ego Lehmanna „Rewolucja cyfrowa w muzyce. Filozofia muzyki” (Fundacja Bęc Zmiana 2016). Prowadzi seminarium „Muzyka XX i XXI wieku” na podyplomowych studiach Wiedza o kulturze w IBL PAN. Ostatnio programowała następujące projeky koncertowe: Festiwal Kwadrofonik (2015), Karkowski/Xenakis (2014-2017), Rewolucja Cyfrowa Muzyki (2015), Serie Rose (2017). Jako kuratorka współpracuje z wieloma instytucjami, fundacjami oraz agencją artystyczną SONORA.