Page 174 - KongresKultury2016v2
P. 174
Rekomendacje MKiDN i inne instytucje kultury powinny współ-
pracować z gremiami eksperckimi. Wewnątrz MKiDN należy powołać
specjalną komórkę lub rozwijać już istniejącą w ramach NCK, która by
konsultowała ww. realizacje.
Problem Nie ma edukacji dorosłego odbiorcy w dziedzinie kultury
dla dzieci.
Rekomendacje Należy wprowadzać informacje o kulturze dla dzieci
do ogólnego dyskursu o kulturze. Trzeba stworzyć programy edukacyj-
ne uwzględniające dorosłego obiorcę, a mówiące o kulturze dla dzie-
ci. Programy krytyczne dotyczące kultury dla dzieci powinny zostać
wprowadzone do mediów głównego nurtu.
Problem Kultura dla dzieci jest nieobecna w polskiej edukacji.
Rekomendacje MKiDN powinno współpracować z MEN i MNiSW
w dziedzinie kultury dla dzieci i edukacji kulturalnej. Trzeba także
stworzyć stosowną podstronę internetową, która by informowała o po-
stępach tej współpracy. Konieczna jest edukacja kulturalna nauczycieli
i stworzenie systemu rekomendacji do nich skierowanego.
Problem Nie ma polskiego kina dla dzieci.
Rekomendacje Trzeba kształcić widza, szczególnie dorosłego, i we-
ryfikować jego oczekiwania wobec „kina familijnego”. Należy budować
prestiż twórcy kina dziecięcego. Konieczne są dalsze prace nad roz-
poczętym już w PISF procesem alokacji środków na projekty stricte
dziecięce.
174 Kultura dla dzieci – marginesy kultury?