Page 144 - KongresKultury2016v2
P. 144
Rekomendacja Mimo znacznych wysiłków finansowych, a także
zmian organizacyjnych, zrealizowanych w ostatnich latach, szkolnic-
two artystyczne wymaga dalszych wysiłków inwestycyjnych, korekt
programowych, większego zainteresowania i opieki instytucjonalnej.
Polskie szkolnictwo artystyczne wszystkich szczebli już wyróżnia się
na mapie Europy. Jednakże bez kontynuacji polityki doposażania
szkół, wykorzystywania nowych możliwości edukacyjnych, a także
narzędzi technologicznych osiągnięty poziom satysfakcji może zostać
szybko zmarnowany. Ważne jest także kształcenie artystów z uwzględ-
nieniem zmian na rynku pracy, a także wzmacnianiem pozycji prze-
mysłów kreatywnych.
Spodziewane rezultaty Lepiej wykształceni, a przede wszyst-
kim lepiej przygotowani kompetencyjnie absolwenci szkół artystycz-
nych. Aktywne uczestnictwo i tworzenie kultury jako efekt kształce-
nia. Szkolnictwo artystyczne z dobrymi, nowoczesnymi programami
kształcenia musi być przygotowane do realizowania oczekiwań nie tyl-
ko publiczności, odbiorców kultury, lecz także potrzeb tych sektorów
gospodarki, które bazują na zdolnościach kreatywnych.
144 Edukacja artystyczna – edukacja kulturalna, gdzie jesteśmy?