Page 246 - KongresKultury2016v2
P. 246

•	 Należy zmienić proporcje w finansowaniu instytucji i projektów,
  między tzw. projektami dla dorosłych i dla dzieci.

•	 Powinniśmy inwestować w promocję wydarzeń o charakterze nie-
  edukacyjnym, ale artystycznym.

•	 Nieodzowne jest promowanie twórców, budowanie „artystycznej
  marki” twórcy tworzącego dla dzieci.

•	 Trzeba tworzyć programy długofalowe. Działania projektowe nie
  mają wystarczającego wpływu na budzenie potrzeb.

Rekomendacje dotyczące edukacji dorosłych
•	 Ministerstwa edukacji i kultury powinny z sobą współpracować

  i tworzyć „międzyresortowe” programy.
•	 Aby programy edukacyjne były skuteczne, trzeba je budować, wyko-

  rzystując do tego narzędzia związane z edukacją kulturalną i współ-
  pracując z instytucjami i pedagogami kultury, artystami i praktykami.
•	 Należy odciążać dzieci z zadań pozalekcyjnych (prac domowych)
  i promować współuczestnictwo dorosłego w rozwoju kulturalnym
  i społecznym dziecka.
•	 Konieczne jest promowanie współuczestnictwa jako najwyższej ja-
  kości w budowaniu relacji między dzieckiem a dorosłym.
•	 Aby obudzić potrzeby dorosłych, trzeba stworzyć środowisko kultu-
  ry, w którym rodzi się chęć uczestniczenia w wydarzeniach kultury.

246  Prawo dziecka do kultury. Wykluczeni z kultury
   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251