Page 248 - KongresKultury2016v2
P. 248

•	 Trzeba rozwijać programy umożliwiające prezentowanie twórczości
  dla dzieci poza siedzibami instytucji kultury, w „objeździe”, a także
  programy, które ułatwią dojazd dzieci na wydarzenia do instytucji
  z miejscowości w regionie (jednodniowe wycieczki „artystyczne”).

•	 Nieodzowne jest tworzenie mechanizmów wsparcia dla twórczości
  przeznaczonej specjalnie dla młodszych nastolatków.

•	 Telewizja publiczna powinna przywrócić Teatr Telewizji dla Dzieci.
•	 Do zadań PISF powinno należeć konsekwentne wspieranie polskiej

  produkcji filmowej dla dzieci i służących jej przedsięwzięć, a także
  wspieranie dystrybucji kina europejskiego dla tego widza.
•	 MKiDN powinno okazywać większe systemowe wsparcie dla twór-
  czości artystycznej dla dzieci, postrzegając sztukę dla dziecka jako
  integralną dziedzinę, a nie wyłącznie element edukacji kulturalnej.
•	 Należy przeprowadzić zmiany w systemie edukacyjnym, polegające
  na ściślejszym współdziałaniu sektora edukacji (szkoły) z artystami
  i instytucjami kultury, tak aby uczniowie mogli częściej i efektyw-
  niej uczestniczyć w wydarzeniach artystycznych i edukacyjnych,
  będących ofertą instytucji „nieszkolnych”, a artyści mogli pracować
  z uczniami na terenie szkoły.
•	 Trzeba wprowadzić przedmioty powiązane ze sztuką dla dziecka do
  programu artystycznych uczelni wyższych, a tam gdzie takowe już
  funkcjonują, zwiększyć ich zakres (na ogół są wiązane wyłącznie
  z edukacją kulturalną, a nie z twórczością), szczególnie w szkołach
  teatralnych, filmowych i muzycznych.

248  Prawo dziecka do kultury. Wykluczeni z kultury
   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253