Page 247 - KongresKultury2016v2
P. 247

Rekomendacje dotyczące pedagogiki teatralnej (kulturalnej)
•	 Należy weryfikować jakość edukacji teatralnej instytucji kultury

  i NGO przez system certyfikacji zbudowany na sieciowym i meryto-
  rycznym zespole fachowców.
•	 Trzeba rozdzielić priorytety w programach ministra dotyczące wy-
  darzeń artystycznych dla dzieci i edukacyjnych.

Jerzy Moszkowicz
Bardzo ogólna rekomendacja dotycząca podjęcia działań, które zasad-
niczo zmienią podejście do kultury dziecięcej, a co za tym idzie – do
sztuki dla dziecka. Obecnie ciągle jeszcze w wielu miejscach jest ona
lekceważona, postrzegana jako mało prestiżowa i podrzędna wobec
sztuki „wysokiej”. Zmiana ta powinna objąć całe społeczeństwo, tak
aby kultura dziecięca była uważana za jedną z podstawowych, a po-
trzeba jej istnienia nie była kwestionowana.
•	 Należy stymulować i tworzyć mechanizmy wsparcia i zachęty dla

  samorządów i instytucji przez nie prowadzonych, tak aby były one
  skłonne konsekwentnie, nieprzypadkowo i cyklicznie realizować
  wydarzenia i programy dla dzieci i młodzieży o wysokiej jakości
  artystycznej.
•	 Konieczne jest tworzenie i rozwijanie już istniejących mechanizmów
  (także ze strony MKiDN), mogących stymulować powstawanie poza
  instytucjami kultury, przede wszystkim w organizacjach pozarządo-
  wych, projektów kulturalnych dla dzieci, a także nieinstytucjonal-
  nych przedsięwzięć artystycznych dla dzieci.

Prawo dziecka do kultury. Wykluczeni z kultury  247
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252