Page 87 - KongresKultury2016v2
P. 87

Dodatkowe pytania
1.	 Jakie konsekwencje dla funkcjonowania kultury przynosi obecność

   tak różnorodnych sposobów definiowania kultury i roli administra-
   cji w jej wspieraniu?
2.	 Czy władze różnych poziomów administracji państwowej i lokalnej
   współpracują z sobą czy też konkurują? W jaki sposób przekłada się
   to na ofertę kulturalną dostępną społeczności lokalnej?
3.	 W jaki sposób udział przedstawicieli środowiska twórców i anima-
   torów kultury w procesie tworzenia i realizacji polityki kulturalnej
   przekłada się na jakość tej polityki oraz tworzonej w odniesieniu do
   niej kultury?
4.	 Czy i jak stworzenie strategii rozwoju kultury przekłada się na
   jakość i różnorodność dostępnej polityki kulturalnej?
5.	 Jaką rolę w definiowaniu polityki kulturalnej na poziomie samo-
   rządów powinno odgrywać Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa
   Narodowego?
6.	 Które z elementów polityki kulturalnej są najważniejsze i decydują
   o jakości wsparcia oferowanego twórcom, animatorom i odbiorcom
   kultury?
7.	 Czy i w jaki sposób można modernizować politykę kulturalną? Któ-
   re z jej elementów wymagają największego zainteresowania?
Przytoczone tu dane są oparte na badaniach prowadzonych w pro-
gramie „DNA Miasta”, przede wszystkim podczas jego drugiej edycji
z 2015 roku „DNA Miasta. Miejskie polityki kulturalne” oraz edycji
lokalnych z Katowic, Jeleniej Góry, ze Słupska, z Koszalina, Gorzowa
Wielkopolskiego i Olsztyna.

System, który tworzy kulturę. Polityka kulturalna miast  87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92