Page 87 - KongresKultury2016v2
P. 87
Dodatkowe pytania
1. Jakie konsekwencje dla funkcjonowania kultury przynosi obecność
tak różnorodnych sposobów definiowania kultury i roli administra-
cji w jej wspieraniu?
2. Czy władze różnych poziomów administracji państwowej i lokalnej
współpracują z sobą czy też konkurują? W jaki sposób przekłada się
to na ofertę kulturalną dostępną społeczności lokalnej?
3. W jaki sposób udział przedstawicieli środowiska twórców i anima-
torów kultury w procesie tworzenia i realizacji polityki kulturalnej
przekłada się na jakość tej polityki oraz tworzonej w odniesieniu do
niej kultury?
4. Czy i jak stworzenie strategii rozwoju kultury przekłada się na
jakość i różnorodność dostępnej polityki kulturalnej?
5. Jaką rolę w definiowaniu polityki kulturalnej na poziomie samo-
rządów powinno odgrywać Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa
Narodowego?
6. Które z elementów polityki kulturalnej są najważniejsze i decydują
o jakości wsparcia oferowanego twórcom, animatorom i odbiorcom
kultury?
7. Czy i w jaki sposób można modernizować politykę kulturalną? Któ-
re z jej elementów wymagają największego zainteresowania?
Przytoczone tu dane są oparte na badaniach prowadzonych w pro-
gramie „DNA Miasta”, przede wszystkim podczas jego drugiej edycji
z 2015 roku „DNA Miasta. Miejskie polityki kulturalne” oraz edycji
lokalnych z Katowic, Jeleniej Góry, ze Słupska, z Koszalina, Gorzowa
Wielkopolskiego i Olsztyna.
System, który tworzy kulturę. Polityka kulturalna miast 87